Leadgenerering er en proces, hvor virksomheder tiltrækker og indsamler information om potentielle kunder, også kaldet leads. Det er en vigtig del af en effektiv salgsstrategi, da det kan hjælpe virksomheder med at øge deres kundeemner og konvertere disse leads til betalende kunder.
Der er mange måder at generere leads på, herunder indsamling af e-mailadresser, kunderegistreringer på sociale medieplatforme, gratis e-bøger og e-kurser, webinars, og brug af betalte annoncer og SEO for at øge synligheden af din virksomhed.
For at øge sandsynligheden for at konvertere leads til betalende kunder, er det vigtigt at sikre sig, at de leads, der genereres, er af høj kvalitet. Dette kan gøres ved at målrette din markedsføring til din målgruppe og sørge for, at de har en reel interesse i dine produkter eller services.
Derudover er det vigtigt at opbygge en stærk og troværdig relation med dine leads gennem kommunikation og relevante tilbud. Ved at levere kvalitetsindhold og værdifuld information, kan du bygge tillid og øge chancerne for konvertering.
En effektiv leadgenereringsstrategi kræver løbende evaluering og tilpasning. Ved at analysere dine data og resultater kan du identificere, hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer og justere din strategi derefter.
Stort potentiale
En af vores kunder, Lasertryk A/S, har – med vores setup – i en periode på 4 måneder genereret 1.200+ nye connections (i deres bedste målgruppe!) som har resulteret i dusinvis af varme leads og salgsmøder, der pt. udmønter sig i en potentiel million-omsætning – for en brøkdel af investeringen.
Henrik Frydendahl, som er ansvarlig for BrandCentral, der er Lasertryks produkt hvor B2B-virksomheder kan få deres egen indkøbs- og marketingportal, udtaler:
“Vi er meget overraskede over hvor præcist de har kunnet ramme målgruppen. Vi har fået dialoger med beslutningstagere som normalt tager lang tid at nå frem til. Og ikke nok med det – vi har relativt hurtigt fået opbygget en selvkørende lead-kanal, som kræver ganske lidt fra os at vedligeholde”.
Mangler I B2B-leads og mere salg?
Har I svært ved at bryde igennem og få de helt rigtige øjne på jeres produkt eller løsning? Hvis ja, så har vi i KK Marketing opbygget stor ekspertise i automatiseret leadgenering indenfor B2B.
Det kræver ikke meget tid af jer som virksomhed. Vil I høre mere?